scOulOu

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  1. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Well no.TP Foe is really bad designed for PvP.When you tp foe a mob the mob doesnt come to you with super speed super jump 3 slotted hurdle combat jumping and a stack of breakfrees.Also by now experienced PvPers know that there is a problem with tf foe.When you get tp foed and you are mobile its highly unlikely anything will land on you.And this goes for caltrops,mines etc etc.

    This kind of powers should have an unresistable effect that immobilises you (notice not hold) or -all forms of travel powers for 5 seconds.


    [/ QUOTE ]
    And tp foe is interruptible. It means it's useless against all ats with debuffs locked on the opponent, like rads, tempests, and ices (in this case it's not locked debuffs, but the effects of the attacks which last a long time and interrupt tp foe), for instance. Just the most of ranged pvpers ^^
  2. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Does anyone know if it's truly possible to solo AV's with a Dual blades / Willpower brute? Mine mainly uses the attack vitals and sweep combos but I'll be taking blinding feint again for the damage boost.


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    AV's or EB's ? AV's, with smash/letal damages and no stun nor hold, you can forget, I think.
  3. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Bon ben on verra quasiment plus de pool super saut en pvp, un pouvoir en moins dans la guerre des clones


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    Mais, heu... Vous y jouez en pvp ? Parce que je vous signale qu'une mag de 9, ça protège encore de la plupart des KB. Il ne doit guère y avoir que l'énergie à distance (inexistant en pvp vu que tlm prend feu) et p-e une attaque énergie des blasts/domis qui le passe... Pas la mer à boire, qd même.
    Pareil pour la protection contre l'immo et l'entrave : elles ne sont passées que par les immos/entraves des domis/contros et des mêlées minérales. TOUS les autres doivent cumuler leurs immos pour y arriver.

    Donc, non, je pense pas qu'on voie le pool saut disparaître des builds pvp ^^
  4. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    ok merci, tout ce que j'espere c'est que les animations seront un poil plus rapides parce que j'ai toujours trouvé les attaques psi un peu mollassonnes.


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    Vu que l'intérêt du copié-collé est de ne pas avoir à modifier du code, ça m'étonnerait que les anims changent. Et pis bon, le psi est un type de dégât super peu résisté, c'est déjà pas mal je trouve.
  5. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    le mécaraignée je le verrait bien avec le fléau ou une forme de furie, car vu la taille du perso,il dois sans doute bien res, mais les autre je sais pas


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    Bah si on regarde les mobs, autant le mécaraignée est impressionnant, autant son efficacité m'a toujours paru laisser à désirer (contrairement aux banes spider et veuves sanglantes)... Les arachnoïdes font bcp plus mal, il me semble :-/
    J'espère que l'at correspondant sera qd même un peu mieux.
  6. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    So I levelled a Fire/Fire brute to 8 last night, and have decided that maybe Fire/X is not for me. Because I wanted to make a more "smashy" brute to fit in with my concept, I decided to skip fire sword. This has left me with three moves with almost identical attack animations, which suffice to say is a little boring.

    There are a couple of things i'd like to know about SS/Fire vs Fire/Fire, if anyone who has had experience with these things would be kind enough to educate me.

    Firstly, is it worth skipping jab? I haven't seen many SS/Fire builds, either here or on the US forums, but the two I did drag up both skipped jab. Is there a reason for this? I know its a low-damage power, but on my SS Tank at least it makes a good link in the attack chain while I wait for something else to recharge.

    Secondly, is firey embrace worth it? According to the description, it "Significantly boosts the damage of all your Fire attacks for quite a while. Also increases the damage of all your other non-fire based attacks for a short while." Is this increase to non-fire damage worth it for an SS/Fire?

    Thirdly, is hand clap worth it? I know I skipped it on my tank, but is it any better on a brute?

    And finally... is there anything else I should know? When should I be thinking about power pools, and what are the "must-haves"? A lot of brutes seem to take tough and weave, and not having played a brute before i'm not sure whether I should follow in their footsteps.


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    A fire brute without the 2 sword attacks is like an energy brute without energy transfer... It's just not worth it.

    If you take the fighting pool, you can replace jab by boxing : more damages, same stun. Else, you can keep jab for your single target attack chain, yes. No need if you use footstomp, though.

    Tough is useful, since the resistance of /fire against smash/letal is not the best which exists. But with the quick and powerful heal, you can survive without it. You'll see.

    Firey embrace is a second build up in damages (+80% not fiery damages), so it's very useful, yes ^^

    Hand clap deals no damages, so it has the same efficiency on tanksand brutes. Can be useful in pvp (to detoggle acro), but else...

    And weave can be useful in pve on a defense-based set, but on a resistance-based set or in pvp, it's just a useless power. Those who take it often just use it to place some interesting defense ios like luck of the gambler.
  7. If you want only cac pvp, fire/ is really good : great damages, not much resisted.
    Else, I think that stone melee is better : great damages, and a mag 4 held which can detoggle acrobatics. It's essential against ranged ats.
  8. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Personnellement, je serai pour une ligne de soutien similaire à empathie. Je ne veux pas dire la même mais je fais en majeur partie du pve en tant que corrupteur radiation thermique et je me retrouve régulièrement en manque de heal pour soigner la brute du groupe. Je veux dire que je lui donne pas assez de soins (environ 450) comparé à un empath.


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    D'un autre côté la brute n'est pas faite pour se ramasser autant de dégâts qu'un tank, vu que ce n'est pas un tank mais une brute, ie un at qui est censé tuer avant d'être tué. Les devs ont voulu un cov qui ne soit pas juste un coh avec un rp vilain, mais un jeu avec son gameplay spécifique... Impliquant également que les vilains soient bcp plus autonomes que les héros. Et empathie et autonomie sont tout simplement antinomiques.
  9. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    J'ai du mal a envisager un transfert sous critique... Ou alors un ravageur qui critique pas?


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    Serait-ce vraiment plus abusif qu'un transfert sous furie à 100% ? ^^
  10. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    euuuh Nrj pour les Rava et Cinétique pour les MM, c'est pas faux, Mais pourquoi pas Illu pour le domi ???

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    Euuh pkoi pas d'énergie pour le rava ?
    Qt à l'illu pour le domi, je pense qu'il n'y a p-e pas assez d'immos pour lui permettre de s'en sortir.
  11. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    I will contribute another anecdote about a recent experience in Recluses Victory. I duelled a Thugs/Poison Mastermind, who almost immediately detoggled me using Noxious Gas with its 1000 mag, 4 second hold. Needless to say my S/L resistances went from excellent to very poor (about 11%), since only the passive RPD remained. After the hold wore off, there was no other option than using Dull Pain to get health back and firing off Unstoppable. While he still held me with the next application of Noxious Gas, it did not matter. With Unstoppable running on top of the passives, my resistances remained capped at 90% despite the resistance debuff even when held.
    After the duel was over he commented that while he usually took Granite tanks apart almost immediately due to the toggle drops, an Invulnerable tank was more difficult since Unstoppable could not be negated.

    As an ending note, I will say that I have fought that mastermind several times in duels and consider him a skilled opponent. The particular duel described above I managed to win, though overall we are more or less equal in terms of wins/losses.


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    Mmmmh, maybe it works in a zone, but in a arena, the duel lasts 10 mn, and when unstoppable is gone, you're naked and almost dead ^^
  12. Tiens ça me fait penser que si le rava énergie arrive, c'est la fin du tank en pvp... Dégâts plus faibles, plus gros boucliers/pv utiles seulement en duel et pas du tout en groupe, je pense que c'est plié ^^
  13. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    alors faudra s'attendre a voir disparaitre la brute dark, car le stune ou le fear ( vi en anglais, c'est plus exotique ) ne ralenti pas les mobs, ça les bloque tout simplement, et faudra viré la mêlé d'énergie car un mobs mort en 1 coup ou étourdie tape moins qu'un mobs ralenti et la mêlé dark aussi car les coup sont trop lent pour up la furie ( roo comme je vient de ***** les argument a 2 balles)


    [/ QUOTE ]
    Bah faut croire que les tests des devs ont montré que des mobs étourdis de temps en temps faisaient monter la furie plus vite que des mobs ralentis en permanence... (la brute étant plus faite pour se fritter à des groupes de mobs qu'à des mobs isolés)
  14. scOulOu

    Stone Question

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Hi guys a fast question.

    Is it worth sloting any other armor then granite armor for stone, since thats the one you will use after 38?

    Thanks in advance


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    In pvp you're almost right. You'll need minerals against psy and hidden ennemies, however.
    In pve, you're wrong. Granite armor is useful only against big opponents (AVs, elites, very large teams of mobs), so you'll need the other armors to get the best damages.
  15. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Sinon acrobatie accorde une protection mag 2 contre les immos, me semble-t-il avoir vu sur les nouveaux "chiffres réels" in game.. ou sur le Mid's.. ou les deux.. vais re-vérifier


    [/ QUOTE ]
    Au moins sur le Mid's, je confirme.
    Cependant, j'ai jamais testé, mais on m'a toujours dit que le coup d'assommoir du pool FS ne passait pas acro. Or coup d'assommoir est indiqué à 3 sur le Mid's... Y'en a donc forcément un des deux qui est foireux (ou alors le jeu est buggué depuis toujours à ce niveau) ^^

    Kiuuby &gt; attention je parlais de l'immo, pas de la projection (ce que j'ai écrit s'applique à d'autres effets de statut : entrave, sommeil, terreur...). Concernant la projo, si la protection est gérée de la même façon (avec une mag), la rés elle est un peu différente : elle ne traduit pas une diminution de durée mais de mag (une mag Y de protection + X% de rés à la projo, je crois que ça veut dire que pour la passer il faut une mag de projo Z telle que Z/X &gt; Y)
  16. Je pense qu'il parle de la rés à l'immo, les gars ^^
    (l'a dû se gourer dans sa dernière phrase).

    Sinon tu confonds rés à l'immo et protection contre l'immo. La première diminue le temps que dure une immo, la deuxième l'empêche carrément de passer, si sa magnitude est suffisante.
    Acro offre une protection contre l'immo de mag 2 ou 3 (il y a toujours débat là-dessus), ce qui est généralement suffisant en pve, contre un seul mob envoyant des immos (p-e pas contre un méta, c'est à voir), ainsi qu'une rés de 50% (ce qui signifie que les immos ne passant pas voient leur temps d'effet diminué de 50%, ce qui diminue les chances de passer la magnitude d'aco en les cumulant - vu qu'elles sont plus difficiles à cumuler car plus courtes).
    Les ios elles n'offrent qu'une résistance (pouvant donc se cumuler avec celel d'acro). Et j'ignore si celle-ci est capée, mais c'est probable.

    En résumé, pour être efficacement protégé contre les immos en pve (et en pvp, contre certaines d'entre elles), acro est encore la meilleure solution.
  17. scOulOu

    l'i12

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Ca m'a pris pas mal de temps pour monter 50, alors effacer mon perso est hors de question. Je vois pas en quoi se serait infaisable.


    [/ QUOTE ]
    Déjà maintes fois demandé, maintes fois refusé, et je trouve ça un peu logique. Sinon y'aurait 20 fois moins de reroll, dc moins de temps de jeu d'un point de vue dev. Et puis la philosophie de ce jeu est de gagner ses pouvoirs, pas de choper tous ceux d'une nouvelle ligne après une respé.
    Pour l'at épique par contre, c'est vrai qu'il se fait un peu attendre sur cov :-/
  18. scOulOu

    l'i12

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    (Genre ça vous interesse de savoir que peut etre qu'ils vont voir a essayer de penser à regarder s'il est possible d'envisager une probable implementation de l'aura du costume à travers l'armure de granit ?)


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    Bah en fait oui, vu que je passe l'essentiel de mes combats en granite ^^
  19. scOulOu

    mm primarys

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    For PvP I'm not sure on primary really, I suppose Ranged pets should be able to keep firing on moving targets better than meleers and for secondary Poison is probably the strongest followed by maybe Trick Arrow (for the stackable -slows). *Edit : Looking at that thread Zombies and Ninja seem other peoples choices for PvP


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    Poison seems to have detoggle powers.
  20. scOulOu

    Nice duels

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Hopefully i can pass it on to someone else, im really shy when it comes to speaking publically and organising events


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    You can just go to pocket D and ask a fight to present blasters, it's not so difficult ^^
  21. scOulOu

    l'i12

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    * Les archétypes épiques vilains (on y croyais plus...), a voir s'ils sont vraiment épiques


    [/ QUOTE ]
    Pütain dans le lien ils parlent de l'at bouclier, j'espère ** vraiment ** que c'est pas celui-là
  22. scOulOu

    Nice duels

    [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Archery/Energy and he is NOT the Nr1 PvPer on Zukunft, i defeat him by my self two times 5:0 and 6:1 and i know many others on zukunft they have do that.


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    Rather nothing/energy than archery/energy, since he's a blapper ^^
    And a blapper is particular, I think... Very tough against some ats (I saw him pulverize a ss/fire brute 6-0 before the time limit), much weaker against others (I defeated him 4-0 with my stone/stone brute, but a blapper is the ideal opponent to it : at melee range, with poor anti-mezz, and giving great fury). And energy/elec brutes are probably worse against him. He wasn't bad, though, I think. Nearly killed my granite one time, without insps ^^
    Anyway, "n°1 on Zunkunft" (or Union, or Vigilance, etc) doesn't mean anything. Maybe he won a 1 vs 1 tournament or something.
  23. If you want pvp : stone, whose hold can detoggle acro. You really will need it against squishies or in group pvp.

    If you want only pve : ss is a little better, due to a greater zonal attack (more base damages than the one of stone, and rage gives another advantage to it).
  24. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    Seen this question on the US forums, and thought would see what the opinion on this side was;

    Should Brutes Get....Claws?

    Yes or No!


    [/ QUOTE ]
    I would say non, because I find claws to "subtle" for a brute ^^
    But it's the same with db, and since the devs gave them to brutes... :-/
  25. [/color]<blockquote><font class="small">En réponse à:[/color]<hr />
    les rôdeurs axé défense ont des défense de type mêlé, distance, ect,

    je me demande si y a un bug de "traduction" pour l'aura d'énergie du rodeur, car je viens de voir que c'est comme la brute
    donc boubou contondant/letau/énergie et boubou feu/froid/ ect , c'est normal ou non ?


    [/ QUOTE ]
    Oui. Les lignes communes à plusieurs ats (énergie, invul, feu, pierre, obscure, SR, wp, pour les armures) sont des copiés-collés ; seules les valeurs changent.