Sitriel

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  1. Exakt mein Reden. Allein die Tatsache, daß Fuego ohne Weiteres angenommen hat, daß wir eben kein befreundetes Team sondern vielmehr "Abstauber" sind, daß er ein höfliches Nachfragen, ob wir die Feen beim nächsten Eochai verschonen könnten, schon im Voraus als aussichtslos eingestuft hat, und daß er es daraufhin in Kauf genommen hat, andere mit seinem Verhalten vor den Kopf zu stoßen, zeigt doch mehr als deutlich, daß hier ein echtes Problem besteht.
    Ich möchte eben nicht, daß so etwas zum Standard wird. Ich möchte auch bei CoH erst einmal annehmen dürfen, daß es sich bei meinem Gegenüber um eine vernunftbegabte Person handelt, bis er mir das Gegenteil beweist. Deswegen finde ich es eben wichtig, einmal nach den Gründen für solches Verhalten zu fragen oder ob das Ganze von anderen völlig anders wahrgenommen wird.
    Darum finde ich es auch völlig unangemessen und im höchsten Maße peinlich, daß so etwas von Einzelpersonen als Whining bezeichnet wird.
    Beispiel für Whining gefällig? "Wir hatten ja keine andere Wahl. Wir waren nur acht Leute und die meisten hatten nur Single Target Angriffe, und wir hatten auch nur einen mit einem richtigen Bumm dabei. Da hatten wir ja gar keine Chance gegen vier Leute, von denen einer auch noch ein Kriegsschatten (Level 22) war. Rabäää! Rabäää!"
  2. Na, so schlimm wird´s ja auch nur bei Körperform "Riesig" mit weißem Kostüm. (Wahlweise auch erhältlich in Himmelblau, Mintgrün oder Chrom.)
  3. Ich find´s nicht schlecht, daß die Flugposen vorerst verschoben wurden. Es gab doch sehr viele Rückmeldungen, die sich wegen des Strafings beschwert hatten und/oder einige der Flugposen doof bzw. für ihre Chars unpassend etc. fanden. Probleme: Die alte Strafing-Animation läßt sich mit den neuen Flugposen nicht vereinbaren und die Wählbarkeit einer Animation für ein und dieselbe Kraft ist auch ein noch zu entwickelndes Konzept.
    Ist daher so das Beste, was die Devs machen konnten. Sie wollten uns mit den Flugposen was Gutes tun, das kam (so wie es ist) nicht gut an, also wird es erst einmal zurückgestellt und entsprechend der Kritik verbessert.
    Ich persönlich finde wählbare Flugposen sehr viel besser. Das nimmt m.E. dem Ganzen auch nicht die Individualität, weil doch auch in Comics etc. viele Superhelden eine markante Flugpose haben und nicht ständig wechseln. Und vor allem habe ich einige Toons, die doch sehr gerne bei der alten Fluganimation bleiben würden. Gerade bei den Dauerschwebern/-fliegern (z.B. meinen Kinetikern) sieht´s dann doch etwas albern aus, wenn die auf dem Weg zum nächsten Spawn mit den Armen herumfuchteln.

    (Eine entsprechende Gefahr für das Vet-System besteht nach meiner Beobachtung glücklicherweise nicht. )
  4. Fuego, schlag doch bitte den Begriff "Übersetzung" nochmal in einem Wörterbuch nach, offenbar ist das auch so etwas, was du nicht verstehst...
    Und jetzt laß doch bitte diese jämmerlichen Flamebaiting-Versuche. Es ist nur zu deutlich, daß du offenbar nicht willens oder nicht fähig bist (oder beides) dem Hauptgedanken dieses Threads zu folgen und deine dümmlichen Sticheleien und Unterstellungen lassen dein Ingame-Verhalten noch lange nicht heroischer erscheinen.
  5. Aaah, this one is tough as it is a choice between two of my favourite types of dominator. I decided to keep the mind/psi and I am very happy with Algesis.
    I know how fast she builds domination now, so I am really looking forward to I8 for "instant domination".
    Some more things I like about mind/psi:
    Three stackable holds and fast recharging confuse (along with mass confusion) allow for very rapid accumulation of MAG against EBs and AVs. (I remember one great "fight" when I was teamed with a brute and we beat up a Longbow Ballista with him first one-shotting his own minions and never even looking at us before he dropped. Similar things happened to Infernal, Silver Mantis and many more...)
    Confuse is of great use against psi-resistent mobs. Beat them with their own weapons.
    Two decent mind dominators with domination can hold (and confuse) through Purple Triangles of Doom.
    Fear is hardly ever resisted.
    Drain Psyche provides mad regeneration and recovery rates. You will not by any means be able to deplete your stamina while this is running and you can even tank a little if it hits enough mobs.
    Psionic attacks turn your enemy´s power buttons into itsy-bitsy little dots.
    Well, I can not say equally much about ice/ice dominators, but one thing I can say for sure: They are really good and it´s fun teaming with them, so I guess you will like your new dom regardless of your choice.
  6. Sitriel

    Do drains work?

    Heroes can´t do that better, they just have other options to do so, since they have Elec blasts and Elec Manipulation instead of Elec Melee and Elec Armour and since they have combinations of kin/* defenders and */kin controller while villains only get */kin corruptors. There are some who might try that on CoV, too, but apart from Elec/Elec brutes and */kin corruptors they are hardly "professionals". (That said, Elec brutes and /kin corruptors can be very effective end drainers.)
    I could think of a high-level "emergency drainer" */psi dominator (because of Soul Drain) with Scirocco´s patron pool, but apart from that I doubt that end denial will work too good for many toons.
  7. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    Or enemies being players with access to acc enhancements, yellow candy, aim etc.

    [/ QUOTE ]

    Acc enhancements arent as effective. Aim and yellows equal toHit buffs.

    [/ QUOTE ]

    Just wanted to make clear that players have plenty of possibilities to overcome a mere 75% def. A statement of just "ToHit buffs" is a little bit too... vague and may not be enough to help the OP with his decision. I guess the OP knows well that there are ToHit buffs in the game, but wasn´t sure how much his 75% def was worth against them.
    And sure, acc enhancements are not as effective as some "real" buffs, but if you are at 5% ToHit without them and near 50% ToHit with them you (and your opponent) will notice the difference, because you will hit him ten times as often. That´s nothing to sneeze at.
  8. Sitriel

    DPS Brute

    High dps with low energy consumption? If that is possible I´ll take two of those.
    But seriously, why do you even care as /Energy? Take Energy Melee or SS and be happy with it.
  9. Nice. I occasionally use this tactic against other voids, but didn´t realize it worked against bosses, too. (Didn´t want to try since I had my moments of pain when gravity well missed a void... )
  10. That´s correct, no -acc, but -30% damage and -70% recharge are bad enough as a combat self debuff.
  11. I would be very happy to hear about your success (or lack of it). But I wouldn´t bet on the armour dropping. The way it looks it seems to be a short-lived fast-recharging clickie, so it will probably stay active during disorient if the void activated it in time.
  12. Both sets will offer good survivability, but there is one main reason why I would choose ninjutsu for a PvP-build any day:
    Ninjutsu offers defense. Defense means being hit less often. Being hit less often means being hidden more often. Being hidden more often means being able to crit more often even if you are spotted (and you will be spotted in higher zones). And being able to crit more often means winning more often.
  13. In this case there are three options (apart from his statement being a blatant lie):
    a. He was taken out by a team of five. I don´t know how long it took them. (I would say 20 seconds are more than enough.) So, I guess anyone can get a beating by five opponents. It would be more interesting to know if all five were needed.
    b. All five opponents were needed. In this case he would have faced five weak attackers (or really bad players)... something like a team of pure empathy defenders. Soooooo, I am still not too impressed.
    c. He meant that he was doing the good ol´ five-knuckle-shuffle (if you know what I mean) while his brute was standing in Warburg. In this case I would be somewhat impressed.
  14. Hmmm, never tried that stunt (lack of powers/slots as tri-former), but chances are that you won´t perma-stun him and you might take some time to finish him since his armor offers good protection against your attacks. So one disorient will probably be insufficient to get the job done.
  15. Or enemies being players with access to acc enhancements, yellow candy, aim etc.
  16. Five people to take down one stoney in warburg? What have they been doing? Did they try to brawl him to death? Stone brutes build fury so slowly it hurts. (Well, unless five people tried to brawl him to death...) And anything with -slow ruins their day. I had good stoney hunting days in Warburg with my sonic/kinetic corruptor. Easy prey...
  17. Um mal seinen Chef zu zitieren:
    "Pah, der soll froh sein, daß er überhaupt hier arbeiten darf ohne dafür zu bezahlen."
    Wie gesagt, meine Spione sind überall...
  18. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    Verdammt, woher weißt du so genau Bescheid?

    [/ QUOTE ]
    Ich bin ein Superschurke, meine Spione sind überall. (Auch 1€-Jobs...)
  19. Da könnte man ´ne eigene Zone draus machen... Eine Gefahrenzone mit ganz neuen Gegnern, die überall um diese Statue herumlungern und einen mit unbekannten Risiken und Waswärewenns bewerfen. Ein entsprechendes Riesenmonster namens "Sorrow Bearer" ist in Arbeit, es hat bisher allerdings Bedenken wegen seines eigenen Balancings.
  20. Weltbedenkenträger, sag ich nur... Weltbedenkenträger...
  21. Und jetzt verrate uns doch nochmal, wie du darauf kommst, daß diese fiktiven Zahlen irgendetwas mit dieser Diskussion zu tun haben.
    Ich könnte jetzt als Gegenargument völlig andere Zahlen erfinden: 3.500 aktive Accounts (die spielen nur nicht alle), den Server hat Amboss in seiner Freizeit selbst aus alten Transistorradios zusammengeschraubt (und er bekommt auch nur 500€ im Monat, dafür darf er in einer Scheune übernachten, die vom Vater eines NCSoft-Mitarbeiters kostenlos zur Verfügung gestellt wird) und GM ist sowieso ein 1€-Job.
    Mit den Zahlen steht Zukunft finanziell doch ganz hervorragend da.
    Meines Erachtens gehören Wirtschaftlichkeitsrechnungen, die in dieser Art und Weise auf fiktiven Zahlen beruhen, ins Kreativ-Forum und nirgendwoandershin. Als Argument für irgendetwas sind sie jedenfalls völlig ungeeignet.
  22. Ooooh yes, void bosses are really painful. It can be done by swallowing multiple purple candy if you have them (and I make sure to alway have some at hand) and some reds when available and take him out ASAP as soon as his armour (that purple glow around him) drops for a moment. And even then it´s a situation better avoided if possible.
  23. SS/XX brutes are great for PvP. Rage is a real matchwinner, especially against anything defense-based. And it´s really nice to see a fight between a SS/XX brute and a XX/Regen scrapper. If both have a good spec this one can last for some time until the brute has enough fury... and if the regen scrapper activates MoG it´s over in a heartbeat.
    A friend of mine has a nicely slotted SS/Inv that performs really well although it´s not really specced towards PvP.
    Energy melee is nice, too, but you might run into endurance problems a lot.
    Concerning secondaries I can only recommend Invulnerability. Fire is very PvE-like, Stone is... well, unbrutish, especially for PvP (and easy to beat for kinetics), Energy is too easy prey for anything with +acc. Electricity should be nice, too, but lacks a self-heal (if you need one). Dark could be worth a try, depending on what you want to do (or kill)... especially since you mentioned Siren´s Call where the lack of an uber-armour does not matter.
  24. It may not always be wise to respec out of all you "normal" armours as a stone tank/brute. This would make you easy prey in case that you have to exemplar down for a TF/SF or if you enter Bloody Bay (if only to collect some Shivans) or Siren´s Call. This is a limitation that bears it´s own balance.
    The main drawback - especially for brutes since they need fury to shine - is the -recharge which can not really be overcome. Yes, there is always Speed Boost and Hasten and things like that, but stoney will always be considerably slower than any other toon with those same buffs. A toon running Rooted and Granite is almost immobile. He hardly attacks, runs slowly and is awkward in uneven terrain because of -jump. And I don´t really have to tell you what -slow does to granite. Soooooo sloooooow...
    And there is one more disadvantage to granite: it´s a toggle. That means it can be permanently turned off by endurance denial.
    So, yes stoney may need a little bit of work to tear down, but they are hardly unbeatable or overpowered. There is still enough stuff around that can really hurt them or effectively keep them from hurting you that I would say granite is perfectly balanced.
    (And from a kinetics point of view I would rather say it´s underpowered. Poor little rockies... )
  25. Joa, erst gestern wieder erlebt. Wir hatte eine ziemliche Pechsträhne bei der Monsterhatz in St. Martial (über 15 Eochais bevor endlich ein Jack auftauchte... ich hab schon nicht mehr mitgezählt) und trotzdem haben wir uns alle mit einer ordentlichen Prise Galgenhumor bei der Stange gehalten und unsere Aggressionen ausschließlich am alten Kürbiskopp ausgelassen. (Meine Güte, hat der Kloppe bezogen... ) So macht´s auch Spaß, wenn´s mal nicht optimal läuft. Und nach dem großen Wirverhauenjack-Lagfest (Auf die Ankündigung hin kamen doch einige - auch MMs mit vielen Pets - herbeigeströmt...) standen wir dann noch alberne Sprüche klopfend und Klingelstreiche verübend vor ein paar Türen in Grandville. So stelle ich mir einen gelungenen Abend auf den Rogue Isles vor.