Sitriel

Legend
  • Posts

    1711
  • Joined

  1. Allen Puddingfans, die noch nicht im UK-Forum drüber gestolpert sind, kann ich nur diese Lektüre empfehlen.

    Zum einen wird darin die eigentlich vorgesehene Anti-Hami-Strategie beschrieben, zum anderen werden dort die Änderungen am großen Pudding dargestellt, die mit I9 auf uns zukommen.
  2. Sitriel

    TF-Orga Channel

    Naja, Austreten ist ja eine suboptimale Lösung, wenn man den TF-Orga-Channel eigentlich offen hat, weil man eben mitbekommen möchte, wenn jemand eine interessante TF organisiert (wie der Channel-Name schon nahelegt ) oder wenn jemand auf Riesenmonsterjagd geht etc.
    Aber wie gesagt: Mir persönlich ist nur gestern aufgefallen, daß da ziemlich viel Gelaber war (was mich aber nicht gesteigert interessiert hat). Vielleicht hat Arte in den letzten Tagen öfter mal Pech gehabt und gerade zu den "Laberzeiten" drauf geachtet... Man weiß es nicht.
  3. My favourite is my sonic/kin corruptor. It´s awesome to see the difference he makes in teams, especially when fighting heroes/AVs. This corruptor is so much fun to play and when the team can keep up with his speed SFs and Trials are a breeze and normal missions turn into a slaughterhouse.
    In zonal team PvP this corruptor is terribly fast to be tagged as primary target which might have something to do whith that I love to scare scrappers and tankers by draining their endurance, stealing their recharge and reducing their damage resistance to rubble. Often enough scrappers have to learn the hard way that they actually do me a favour by coming close to me. (A heal and endurance bot! Yay!) And sometimes I have to laugh really hard when the tank taunts me and I just think "Oh, how convenient" before I waste him (or force him to retreat via teleport).
  4. Sitriel

    TF-Orga Channel

    Hmmmja, ist mir gestern auch aufgefallen, daß der TF-Orga-Channel ziemlich spammy war. Ist mir aber, ehrlich gesagt, in den meisten Fällen ziemlich wumpe, wenn da zum Beispiel noch ein bißchen herumgeflachst wird, nachdem das channel-bezogene gesagt ist.
    Störend wird´s für mich aber dann, wenn da wiederholt Sachen kommen, die nahelegen, daß die betreffenden Personen gerade miteinander im Team sind oder sich gegenüberstehen, also im Prinzip Privatunterhaltungen stattfinden, die im Local oder Teamchat besser aufgehoben wären.
    Ein anderer Störfaktor wäre natürlich, wenn man über den Kanal keine TF/SF mehr anleiern könnte, weil alle diesbezüglichen Anfragen in dem Dauergespamme untergehen, aber das habe ich so noch nicht beobachten können.
  5. Ich kann zwar weder dein Sehvermögen noch deine Noobigkeit beurteilen, aber das Rauhleder-Oberteil gibt es tatsächlich nicht. Wahrscheinlich dachten sich die Entwickler, daß man sich obenrum lieber etwas aus wärmender Wolle anziehen oder doch gleich die fellbedeckte Brust darbieten sollte...
  6. Let me be the first to say: Your are in serious need for slots.
    However, this does not mean that two-slotting Stealth is necessarily a good idea. You don´t want to run Stealth permanently, do you?
    Depending on how much time you want to spend in human form and general preferences in playstyle I would advise you to redirect this slot and some of the slots from the shields to nova attacks or Essence Boost and Reform Essence. If you want to shapeshift frequently I would even skip the shields altogether since it´s a pain (and often a waste of time) to toggle them all back on.
    Aw, well, I guess that´s the "Epic" in "Epic AT"... You can build pretty much what you want and have to be an advanced player to make it work really good...
  7. Sitriel

    Conspiracy?

    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />

    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    I think gauntlet duration depends on attack power. Low level attacks have about 6 seconds, the heavy hitters are 13.5 but have a recharge duration about the same length. So says city of data anyway.

    [/ QUOTE ]

    nofuture says all are the same. . Can you give me a link to city of data please?


    [/ QUOTE ]

    IIRC you are right. The taunt duration is the same for every attack. It´s the taunt radius that changes with the power of the attack in question.

    Furthermore, IIRC City of Data and NoFuture are basically used synonymously.
  8. [/color]
    Antwort auf:[/color]

    [/color]
    Antwort auf:[/color]

    Note the word nonstop, they have their moment of glory in damage (FU + darkstar also nice one), but overall they cant perform this nonstop (unlike a BU/Aim blaster or spamming scrapper). Other hand, let a Aim/Bu blaster do a TF on a fully debuffed mob, it will beat the defender (lets not focus too much solo )

    [/ QUOTE ]

    I admit that I, as usual, was thinking about pvp

    Anyway, aim and BU arent non-stop either and defender will get aim + power build up.

    Sonic attack chain is just as non-stop as any other.. Longest recharge is from TF, which iirc is around 15-20 secs. And rad sonic gets AM+hasten anyway.. AM+stamina+Conserve power for endurance.. It may not be as fast burst damage than from a blaster but definitely good.

    [/ QUOTE ]

    I have to agree that defenders have quite a steady damage output depending on their primary sets. From a kinetic defender´s point of view I can say that a defender with triple-stacked Syphon Speed (+Hasten) and who is permanently fulcrum-shifted to his damage cap sets a dps mark not to be taken lightly... and due to Transference this is more non-stop than a blaster could achieve on his own. For a kin/arch defender the nuke-ish Rain of Arrows can almost be considered spammable. (It is an every-spawn-power... or would be if things wouldn´t drop that fast.)

    But back on-topic:
    I think a blapper is worthwile if the player knows what he is doing. Especially on higher levels, when enemies take a little more to fall over, you are quite likely to taste carpet if you don´t. This is part of the reason why blappers are not well-received by some players: You don´t contribute to the team by inspecting the floor and many blappers do it that often that their most consumed inspiration is the rez and they know the way from the hospital to the mission door blindfolded. (Another reason why many blappers´ damage output can hardly be considered non-stop.)
  9. I seem to only get Acc/Dam HOs... I guess Hami and the Freedom Phalanx understand my playstyle.
  10. Heh, I like Dak Bangla in ink. (And I had a look at your website... pretty good stuff and the news story about the brain-eating Jesus really made me laugh.)

    And just to clarify: No, neither dancing nor "dancing pole melee" is part of any powerset. Ice/Ice blasters or tankers are the closest thing to "polar" powersets.
  11. Uuuuhm, alpha strike is the phrase commonly used for that what happens when you aggro a fresh spawn: they all launch their most powerful attacks at you simultaneously.
    This can really hurt a squishy, but a brute who can take the pain will have his fury bar raised significantly.
    So, it´s quite useful to know the enemies to estimate if you could survive the alpha strike and use the fury to your advantage or if you would be reduced to a smoldering heap on the floor.

    EDIT:
    Taking alpha strikes is actually quite nice for a dark/dark brute. As Shannon has already explained it doesn´t matter if you are almost dead (as long as you are still standing). Just use Dark Regeneration in the middle of an enemy spawn and your life bar is full once more.
  12. Yup, den Freimonat gibt´s natürlich dazu. Man bezahlt also nicht sooo viel drauf. Aber die Figürchen wollen bei mir irgendwie nicht auf dem Monitor stehenbleiben... Ist einfach zu wenig Stellfläche auf `nem Flatscreen.
    Die stehen dann halt daneben rum und feuern mich an und sowas.
  13. Dieser Kerl macht das viel zu gerne... Verbreitet Andeutungen, von denen er genau weiß, daß einem davon mindestens ein Dutzend dumme Ideen kommen, was gemeint sein könnte.
    Purer Sadismus!



    Hervorragend! Ein Musterschurke!
  14. An attack that takes almost 20% of your endurance bar for quite underwhelming damage... with the endurance-eating Dark secondary on top of that... uuuhmmmm, no.
    Empty Clips looks cool and that´s it.
    Just wait for your arsonist and be happy about his crazy fire AoEing.
  15. Yup, hab tatsächlich dich gemeint.
    Jetzt, da ich deine Begründung gelesen habe, bin ich doch nach wie vor sehr zuversichtlich, daß sich an der Aussage von Brainstorm und Posi nichts geändert hat, wonach sie zwar an der Aufteilung der vier Pools grundsätzlich nichts ändern wollen, aber entschlossen sind, eine Lösung zu finden, die auch die storyline-losen Helden und Schurken zufriedengestellt.
    (Da hattest du wohl nur die Hälfte gelesen. )
    Da die Lösung "Dann müßt ihr halt noch mehr Alts basteln, die das Zeug ranschaffen oder es von Leuten kaufen, die es - aus unerfindlichen Gründen - nicht haben wollen" selbst bei großzügigster Auslegung des Wortsinns nicht als zufriedenstellend bezeichnet werden kann, gehe ich fest davon aus, daß es irgendeinen "Trick" geben wird, sei es, daß der Story Arc Pool zu irgendeinem Level 50 Content geaddet wird (was ihn nicht wirklich seiner Seltenheit berauben würde) oder daß die Story-Belohnungen nachträglich vergeben werden.
    Zu Punkt 3 sag ich nur: Du bist noch nicht lange hier, oder?
    Mal ganz davon abgesehen, daß es die Erfindungen noch nicht mal ins Spiel geschafft haben und die laufende Testphase ja gerade den Sinn und Zweck hat, Fehler in diesem System auszumerzen. Die Entwickler haben in der Vergangenheit mehrfach gezeigt, daß die Einwände der Spieler nicht ungehört verhallen... oder wir hätten jetzt beispielsweise viele Helden/Schurken, die nicht *wooosh* zum Flug abheben sondern einen Ruckelstart mit mehreren Stops hinlegen, damit sie die Flugpose einnehmen, die ihnen gefällt.
    Und zu Punkt 4: Belohnungen für Story Arcs, die man auch anders bekommen kann, sind sinnfrei? Interessante Sichtweise. Dann haben die Entwickler eine Schwäche für Sinnfreies, denn ich bekomme für abgeschlossene Story Arcs immer wieder eine schnuckelige SO und die sind im Spiel jetzt nicht soooo selten.
    Wie gesagt, es besteht zwar immer eine minimale Chance, daß es schlicht und einfach nicht möglich ist, irgendetwas Sinnvolles in der Richtung zu tun, aber wenn ich Einfluß/Verrufenheit auf ein Ergebnis setzen müßte, würde ich darauf wetten, daß die Entwickler die 50er nicht im Regen stehen lassen.
  16. Unfortunately you only have this one toon´s name... I would say your best bet would be to post your search in the German forums and hope that he (or one of his other friends) reads it and remembers. I know some German forumites with toons on English servers, so there is a certain chance...
    If you need someone to translate your post you are welcome to PM me. (Although you could also try the Google translation tool. It´s always good for a laugh. Worst translations I can think of. )
  17. Perhaps it is about showing heroic mercy or something like that.
    First, jump in and tick them off with Lightning Field.
    Second, show mercy by pushing them out of your damage aura with your energy attacks.
    Third, die horribly.
  18. So, you seriously think that you might have trouble getting enough aggro?
  19. ???
    Ich entnehme den Redname-Äußerungen zu dem Thema eher das genaue Gegenteil. Möchtest du uns daran teilhaben lassen, auf welche Äußerungen du deine Spekulation stützt?
  20. Oh, that´s not too hard. The art of enjoying Brutes is tied to your understanding of the FURY bar (FURY is an abbreviation for "Face Ur Reaper, Yeah!"). As soon as you learn to care for this fragile thing called fury you will see the light.
    Brutes can be a pain before Stamina, but after that (or any other way to make your endurance management work) all you have to do is run around fast and SMASH things until there is nothing left. Some sets offer powers that let you drain your enemies´ endurance, other brutes will only see their true potential when accompanied by a kinetic corruptor. (Awesome duo!)
    Look at the fury bar and do anything to keep it as close as possible to 100%. Your endurance is starting to plummet? Oh, come on you can still do this one spawn, you will one-shot them anyway. Your health bar is nearing red? What are you? A coward? Go, get 'em!
    To play a brute well you must be completely reckless. The closer you come to something like a blood rush, the more you will enjoy playing a brute.

    (And if it helps: Don´t choose your targets with surgical precision. You are no scalpel, you are the axe. Try attacking the biggest threat first, but if you don´t know which one is the biggest threat don´t hesitate and hit anything, the faster the biggest threat will fall once you get to him. Keep your ways between fights as short as possible. Don´t run around because a corruptor is attacked by a minion. He can probably take care of it or bring the mob to you if he is smart. Kill. Em. All.)
  21. I can´t believe nobody has mentioned sonic/kin yet. Yes, it´s loud. Yes, it´s annoying. But, heck, it´s so damn effective.
    It´s quite good in PvE, although not as good as fire/kin (teamed a lot with one), it´s excellent in PvP ("Did the tank even have shields?") and it´s an AV-killer deluxe.
  22. Sitriel

    TP the Vines?

    Seeing that the vines last something like 15 seconds I would say your plans for floral world domination will fall short.
  23. Yup. Nach meinen Infos war das auch nur eine von den von Brainstorm&amp;Co angedachten Lösungen für mehr Gerechtigkeit mit dem Sory Arc Pool.
    Naja, mal schauen, was es denn wird.
  24. Sitriel

    Powerlevelling

    It basically depends on what you consider fun for yourself. If you, like you say, just want to have laugh with SG people and create nice costumes I would say powerleveling is the worst choice you can make. PLing does offer some advantages for hardcore PvPers, but other than that it doesn´t offer you too many benefits... except perhaps access to Kheldians which you won´t know how to play if you were PLed to lvl 50.
    Plus, PLing is generally frowned upon by many players who take pride in the fact of actually playing their toons.
    So, my guess would be: bad thing.
  25. Ich hau den solo um. Dann gibt´s auch nur einen Mito, wenn er nicht im Hold ist.