Sitriel

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  1. Sitriel

    I12

    Positron hat hier noch ein bisschen herumgespoilert, was die VEAT angeht.
    Kurz zusammengefasst:
    - VEAT bekommen tatsächlich die Original-Arachnos-Rüstungsteile. Die passen mit vielen anderen Köstümteilen nicht fehlerfrei zusammen, weswegen sie Kostümslot 1 zum reinen Uniform-Slot gemacht haben.
    - Alle Teile der Arachnos-Rüstungen sind frei färbbar. Rosa-grüne Fortunata? Kein Problem!
    - Natürlich gibt es eine eigene Level 1-50 Storyline (SoA).
    - Im Lauf dieser Storyline kann man sich schon mit Level 10 den zweiten Kostümslot erspielen (und sich damit das Halloween-Bergungsgut sparen).
    - Auch als Arachnos-Mitglied gehört man zu den "Auserwählten", was auch in der SoA-Storyline thematisiert wird. Man spielt also definitiv nicht Hans Normalwolfsspinne.
  2. Sitriel

    Postsystem?

    Kommt schon sehr stark auf die jeweilige Kraft an. Bei Angriffen liegst du mit einer lustigen Kombination aus Genauigkeit und Schaden schon gar nicht schlecht. Je nach Bedarf dann eben noch Ausdauerreduktion und/oder Aufladezeit.
    Beliebte Kombination mit SOs: 2x Genauigkeit, 3x Schaden, 1x Auflade
    Bei anderen Kräften kann das natürlich dramatisch anders aussehen. Am besten machst du dich mal mit dem einen oder anderen Planer vertraut, wie zum Beispiel Mid's Hero Designer (natürlich auch für Schurken). Da kannst du dann direkt in Zahlen sehen, wie sich die Verbesserungen auswirken.
  3. Sitriel

    Postsystem?

    Du brauchst mit einem Startcharakter 40 Mios um den Zustand ertragen zu können? Was zur Hölle machst du mit deinem Einfluss? Zwanzig Schneiderbesuche pro Tag?
  4. Depends on your toon and how PvEish it is. I have some toons I would not go anywhere near PvP with. The other extreme is one of my brutes who is a PvP monster with his PvE build and has yet only been beaten a few times against truly overwhelming odds and not without taking his toll in hero blood.
    As I said: It depends.
  5. Sitriel

    Postsystem?

    Kommt aufs Level an.
    Für "Kleine" sind 400k ein schönes Startkapital mit dem man erst einmal über das Gröbste hinwegkommt. Im High-Level-Bereich sind 400k ein Tropfen auf dem heißen Stein, vor allem, wenn man bedenkt, dass manche "perfekten" Builds mehrere Hundert Millionen schwer sind. (Aber keine Angst: Richtig gut funktionierende Builds kann man sich auch schon für einen Bruchteil davon leisten. )

    Und Vernichter werden immer gern gesehen. Also nur weiter hübsche Feuerbälle schmeißen!
  6. Sitriel

    Postsystem?

    Ein bisschen gesundes Misstrauen ist natürlich immer gut, aber um dich mal daran zu gewöhnen, dass diese Community überwiegend sehr viel vertrauenswürdiger ist, kann ich dir vorschlagen, dass wir uns ingame treffen und du mir sagst, wieviel Einfluss du transferieren möchtest. Dann stecke ich deinem neuen Toon diese Summe zu und du gibst mir danach den Einfluss von deinem alten Toon.

    @Kosmo: Die Links hinter den einzelnen Badge-Terminen funktionieren noch. Aber der Link darunter ist irgendwie verborkt.
  7. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    "wai stone/stone man, u noob?!"

    [/ QUOTE ]
    Either I am confusing those acronyms or he used a language other than bastardised English (if any at all). Anyway, I have no idea whatso-frickin-ever he was talking about...
    Stone tankers may not be everybody's first pick, but hurling barely intelligible insults at somebody for playing one? What the heck?
    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    ...and i'm looking forward to dark/* tanks too...should be interesting

    [/ QUOTE ]
    *thinks about tankers with Aura of Fear, Oppressive Gloom and Dark Regeneration*



    *shudders*
  8. Sitriel

    Postsystem?

    Ein solches Postsystem gibt es leider nicht. Wenn du mit beiden Toons Mitglied einer SG bist, hat die eventuell Behälter in der Basis rumstehen, wo du Verbesserungen mit einem Toon reinschmeißen und mit einem anderen wieder herausholen kannst, aber was Kohle und den meisten anderen Kram angeht ist man leider auf die freundliche Mithilfe eines anderen Spielers (oder eines Zweitaccounts) angewiesen, der sich als Muli zur Verfügung stellt.
    Wenn du irgendjemanden kennst, dem du halbwegs vertrauen kannst, sollte es aber nur zwei Minütchen dauern deine Kohle von A nach B zu verschubsen.
  9. Hehe, problem was not his damage, but his insane recharge debuff. It's pure despair to see him regenerate while you can do nothing but stand by.
  10. Hmmm, when I look at the build I see some wasted potential for the sake of a more "conservative" playstyle.
    I don't know your playstyle preferences, but when I choose a set that allows me to go speed-crazy I go all the way instead of only one half. For that to be the case one needs Hasten and more slots in Siphon Speed. Slots invested there save you some recharge slots in other powers, so it really pays off, especially since you get to spam your most wanted powers like FS. When the team is fast enough (which it should with SB ) you get the benefits of stacked FS most of the time.
    On the other hand Siphon Power seems to be overslotted, because after slotting FS it is really a secondary power useful more for debuffing tough enemies than anything else. (Most of your team will probably be at the damage cap anyway.)
    And one additional thing about going speed-crazy: Hover. As soon as you have established your "combat speed" with multiple applications of Siphon Speed it's the ultimate form of movement which allows you to be right there just above the action (and it saves that slot for KB protection).
  11. Yes, WP is really solid, indeed, but it cries for a primary that packs a punch (just because you can afford the endurance cost of those heavy-hitters with Stamina and QR). I have soloed every Hero and AV I encountered with my EM/WP brute although I had to "cheat" heavily with temp powers against Lord Recluse and Positron. (Both are really tough for various reasons, but Recluse is definitely worth the effort, because he gives a multitude of the xp you get for "normal" AVs: iirc 321.140xp solo on level 46 when I fought him.)
    Unfortunately Electric Melee lacks a little bit in that department and its secondary effect is only really useful if you have an endurance drain in your secondary, because endurance denial works only well if you can manage to keep your enemies at or close to zero endurance. Without a drain you will see this effect seldomly, because most things will be dead before they are drained.
    However, with Elec/Elec you get Power Sink, so those two sets go really well together. My first level 50 brute was Elec/Elec and it is really fun to play, although it's very different from the EM/WP.
    I have never played the comination EM/Elec, but it seems to be quite strong also (although the EM/Elec that was on the same team when we both dinged 50 seemed somewhat fragile when compared to my WP ).
  12. Sitriel

    I12

    Nur damit's auch der deutschen Community bekannt wird:
    Castle hat sich in einem Thread zu den VEAT zu Wort gemeldet und bekanntgegeben, dass der erste Kostümslot ein Arachnos-Kostüm sein muss.
    Unterschwellig bedeutet das auch, dass wir damit Zugriff auf ein paar bisher nicht zugängliche Kostümteile bekommen, zumal er in einem zweiten Posting bestätigt hat, dass Crab Spiders das Backpack mit den coolen Armen brauchen. Wir dürfen uns also schon einmal auf Suppressive Fire und Co freuen.
  13. Also, wenn das zusätzlich zu den Sounds käme, wär's tatsächlich nicht schlecht. Ich stell mir grad ein 8-MM-Team auf Skrupellos vor... Da kann man vor lauter "Wooosh" und "KABLOSH" ja gar nichts mehr erkennen.
    Der Thread dazu im US-Forum ist übrigens unbezahlbar. Wenn ich bedenke, dass ich vor Lachen fast seitlich vom Stuhl gefallen bin als ich den Screenshot mit dem BuddaBuddaBudda-Sturmgewehr gesehen habe ist es fast unglaublich, dass es Leute gibt, die den Scherz nicht kapiert haben, obwohl sie gerade in einem Thread posten, in dem es nur um diesen Scherz geht...
  14. Ein Slot ist für einen VEAT reserviert, ein weiterer wird freigeschaufelt und durch einen Elektro/Rad-Vernichter wieder gefüllt, alles Weitere kommt, sobald es mehr Slots gibt.
  15. Sitriel

    Best debuffer?

    [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    sonic primary with /rad or /dark or /cold

    [/ QUOTE ]
    This. If you don't like the sounds of sonic/ (I love 'em! ) ice's slows work nice, too. Rad/ is situational, but quite useful once you start hitting high defense enemies.
  16. Well, pets usually aren't unnerved if you knock back their targets, so I would not rule out melee pets that easily.
    On the one hand the KB from storm summoning will help ranged pets stay alive, but on the other hand the scatter will greatly decrease the effectiveness of their AoE attacks.
    As a result, actually I think storm summoning might work quite well with ninjas and zombies and less so with robots and thugs. (Mercenaries will suck with any secondary, so I leave them out altogether. )
  17. Aber doch nicht auf den Rogue Isles. Normalerweise bekommt der Strom seine Farbe durch die gelben Hühnerküken, aus denen er gewonnen wird, aber wir wissen ja, wie es unter Cap Au Diable aussieht... Ein Küken ist das nicht!
  18. Ich hab mir mal die Freiheit genommen und eine deutschsprachige Liste zusammengestellt:

    Beherrscher
    Primär: Pflanzenbeherrschung
    Sekundär: Thermostrahlung

    Berserker
    Primär: Kampfaxt &amp; Kriegskolben
    Sekundär: Superreflexe

    Beschützer
    Primär: Kältebeherrschung
    Sekundär: Eisstoß

    Brecher
    Primär: Dunkelrüstung
    Sekundär: Dunkel-Nahkampf

    Dominator
    Primär: Erdbeherrschung
    Sekundär: Elektro-Manipulation

    Mastermind
    Sekundär: Sturmbeherrschung

    Nahkämpfer
    Primär: Feuriger Nahkampf
    Sekundär: Feurige Aura

    Stalker
    Primär: Elektrischer Nahkampf
    Sekundär: Elektrische Rüstung

    Vernichter
    Primär: Elektrostoß (Ja, in Rot)
    Sekundär: Sturmbeherrschung

    Zerstörer
    Primär: Psychischer Stoß
    Sekundär: Mentale Manipulation
  19. Oh, yes, I totally missed the lack of Hasten. Very good point there. As I said: Go speed-crazy!
  20. Since brutes don't get a taunt aura either I doubt that a hero version would get one.
  21. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    http://img225.imageshack.us/my.php?image=owwrf4.jpg

    [/ QUOTE ]This one looks nice. I can understand why you would like to go on with your brute. Go swing!
  22. Nope. It's definitely suppressed, but the -threat stays active all the time, so someone with Energy Cloak won't draw much aggro in a team, especially when accompanied by toons with a high threat multiplier like tankers or other scrappers.
    But as an aside, I don't think EM will be available for scrappers all that soon since in a recent dev statement EM for scrappers was one of two examples of big balancing difficulties if they decided to open up all powersets instead of those few with the upcoming issue.
  23. Just a few thoughts after a short glance:
    - Personally, I find playing kinetics without Hover... bothersome. After multiple Siphon Speeds it's just the ultimate form of movement. And while we are at it:
    - Your Siphon Speed has neither enough Acc nor Rech for my liking. Playing a so-and-so kinetic is a whole different world than playing a kinetic that can stack Syphon Speed at will. Go speed-crazy!
    - The EndMods in Transfusion won't give you much bang for the buck. The endurance drain on that one is not that big after all. If you want enemies without endurance you will have to rely on Transference.
    - Three Healing enhancements in Health are quite meh for squishies. Now, if you want to save those slots for some expensive IO's for recovery that's a different story...
    - Acrobatics slotted with Recharge? If you just have to get it (which I wouldn't, because of perma-Superhover) it would be best slotted with EndRed.
    - And please, don't slot Speed Boost with RunSpeed. It's fast enough as it is and some people have enough problems with maneuverability without going even faster.

    Well, these are just some quick thoughts. I hope I could help.
  24. Agreed. With QR and Stamina you turn into a perpetuum mobile (plus, you get two chances to slot the Performance Shifter +Stamina IO).
  25. [/color]<blockquote><font class="small">Antwort auf:[/color]<hr />
    @Sitriel, Do all the Firetankers you know have tough or is that a stupid question? I heard some manage without it playing to a more challenging set of rules to survive by or enjoy every RotP on offer. I have a Fire/Axe.

    [/ QUOTE ]
    Yup. There are some fire tankers who manage without Tough, but generally Tough seems like a good idea for a fire tanker.
    The one player I trust most when he plays a tanker has it on his fire tanker and he actually enjoys RotP very much, because he gets to use it so seldomly (and because it looks great ).