-
Posts
136 -
Joined
-
Quote:Puisque tu as tout compris à ton problème, quel est l'intérêt de venir nous raconter ta vie ? Surtout pour répondre sèchement aux contributions utiles à un topic inutile...Beber, vu la situation de mon perso, j'avais bien compris le soucis et que pour le serveur, il ne s'est jamais rien passé entre 18h et 19h30 jeudi soir, que c'était une faille spatio temporelle.
Pour les mails, j'avais compris aussi que c'était un autre serveur, tout comme WW (puisque les propositions d'achats faites à WW pendant la faille ont bien été prises en compte).
Bref, j'ai compris que je suis victime d'un soucis technique. Mais après ma requête hier auprès d'un GM, j'ai 0 réponse. J'attends lundi pour en refaire une, puis mardi, etc...
Au pire il y a un forum pour les soucis techniques. -
-
-
-
Quote:I'd love a "TP to" (a teammate) as a new T1.Yeah, mostly TP Foe ends up being used in PVP - basically as a set up to a ganking. I've seen it used in PVE for some one-by-one pulling, or for the uses above.
It's not at all a popular choice for any PVE. toHit check + doesn't work on certain mobs + limited utility = skip it and get TP friend.
I'd suggest one of a few things:
1. Fred's idea: Merge with TP Friend and just make it TP Other.
2. Lose it, make a new T1 (TP Defense? Displace Self?)
3. Move everything down a rank, make a new T3 (yeah, this could give a travel power at lvl 6, or maybe you could make TP & group TP at lvl 14) -
-
-
Quote:Now, the web page, based on Miss Quantum's work with some minor fixes, to remain consistent with our previous translations :And the web page needs translated: (This URL isn't permanent, incidentally.)
http://dpmm.110mb.com/tww/en.html
Quote:Titan Waterworks is Titan Network's utility to help make crafting your Incarnate Abilities simpler.
Keeping track of the Incarnate components you need no longer needs to be a hassle full of spreadsheets and text files. This program was designed with speed and simplicity in mind, while still remaining flexible.
Cross-platform: Leveraging the technological capabilities of Java, Titan Waterworks can run on several popular operating systems.
Keep track of multiple characters: The character database is designed to store as many characters as you could possibly want, all in one file. But if you want to have multiple files, no problem! Titan Waterworks does not limit you to one database.
Quick and easy: Titan Waterworks's interface is simple and easy to use. And with automatic updates, on-screen help and shortcut keys, it will always be ready to give you what you need so you can get back to the game.
Vous n'aurez plus à vous encombrer de vos notes ou autres tableaux pour retrouver tous les composants incarnés nécessaires. Ce programme a été conçu pour être simple et rapide, tout en restant souple d’utilisation.
- Multi-plateformes : tirant parti des technologies Java, Titan Waterworks peut être exécuté sur de nombreux systèmes d’exploitation.
- Gestion de plusieurs personnages : La base de données de personnages a été conçue pour stocker autant de personnages que vous le voulez, dans un seul fichier. Vous voulez plusieurs fichiers? Pas de problème : Titan Waterworks ne vous limite pas à une seule base de données.
- Rapide et facile : L’interface de Titan Waterworks est simple et facile d’utilisation. Ajoutez des mises à jour automatiques, une aide contextuelle et des raccourcis clavier et vous aurez un programme toujours prêt à répondre à vos besoins, pour vous permettre de vous concentrer sur le plus important : votre jeu.
Thanks to Miss Quantum for her (or his) work.
***EDIT***
+1
Version actuelle - Multi-plateformes : tirant parti des technologies Java, Titan Waterworks peut être exécuté sur de nombreux systèmes d’exploitation.
-
A lot of translation here but I think I got through it.
First, since I went further in global understanding of Titan Waterworks, I think a couple of my previous translations need to be fixed (I haven't edited my previous posts for historical purpose) :
"Incarnate Abilities" = Aptitudes d'Incarné
"Spare" = Inutilisés
"Obtained" = Acquis (just because it sounds better)
"Always Craft Notices" = Toujours Convertir les Attentions
"Always Save to File" = Toujours Enregistrer dans le fichier
As for the Help File :
Quote:
Adding/removing obtained items:
* Left-click a component or ability in the tree to add one unit of it to your Obtained list.
* Shift+click it to 'craft' it, removing one of each required component/ability that were in your Obtained list.
* Right-click a component or ability in the tree to remove one unit of it from your Obtained list.
* The "Edit" -> "Paste (Titan Sentinel)" menu item will overwrite the obtained list with data from Titan Sentinel 1.0 or newer. Do the following in Titan Sentinel in order to get that data: check the Incarnate items in the Inventory tab, then right-click in the list and select Copy.
Ajout/Suppression des éléments acquis :
- Clic gauche sur un composant ou une aptitude dans l’arborescence pour en ajouter un exemplaire dans votre liste d’éléments « Acquis ».
- Maj+Clic sur chaque composant ou aptitude de votre inventaire vous permettra de les utiliser pour créer une nouvelle aptitude, tout en les supprimant de votre liste d’éléments « Acquis ».
- Clic droit sur un composant ou une aptitude dans l’arborescence pour en supprimer un exemplaire dans votre liste d’éléments « Acquis ».
- Le menu « Editer -> Coller (Titan Sentinel) » remplacera votre liste d’élément acquis actuelle avec les données issues du Titan Sentinel 1.0 ou plus récent. Pour importer votre inventaire Incarné du jeu avec le Titan Sentinel, vérifiez les éléments Incarné en votre possession sur l’onglet « Inventaire », puis faites un clic-droit sur la liste et sélectionnez « Copier ».
Quote:Regarding the buttons at the top-right:
* The magenta button refers to the list you are currently looking at; you can click the black one to switch to that list.
* Click the 'Remaining' button at the top-right to see the items you need to obtain in order to craft the ability you selected.
* Click the 'Obtained' button to see the items you've selected as already obtained.- Le bouton magenta renvoie à la liste actuellement active ; un clic sur le bouton noir vous permet de changer de liste.
- Cliquer sur le bouton « Restants » (coin supérieur droit) vous permettra de voir les éléments restant à obtenir pour créer l’aptitude que vous aurez sélectionnée.
- Cliquer sur le bouton « Acquis » pour voir les éléments que vous avez sélectionnés comme étant déjà en votre possession.
Quote:Regarding the three ability buttons at the bottom:
* Click on one and then click on an ability in the tree to set the selection for that button. Click on the button a second time instead of clicking on an ability if you decide you don't want to change the ability after all.
* Shift+click on one to clear the selection.
* The top button is the ability you're trying to earn, and the bottom two are abilities you'd like to have along the way. These are optional.
A propos des trois boutons d’aptitude dans la partie inférieure :- Cliquer sur un bouton, puis cliquer sur une aptitude dans l’arborescence, associera les deux. Cliquez sur le bouton une seconde fois au lieu de cliquer sur une aptitude si vous décidez finalement de ne pas changer d’aptitude.
- Maj+Clic sur un bouton effacera la sélection.
- Le bouton supérieur est l’aptitude que vous souhaitez acquérir, les deux boutons inférieurs sont destinés aux aptitudes que vous aimeriez développer en cours de route. Ces derniers sont optionnels.
Quote:Regarding the options:
* "Always craft notices" will assume that you intend to earn each Notice of the Well the hard way. The Items Remaining list will include the crafting requirements rather than treating the component as a basic unit.
* "Always save to file" will save changes to the currently loaded database file any time a character is modified, rather than holding it in memory until you tell the program to save the database.
* "No breakdowns" will prevent spare components from being treated as shards/threads. Additionally, breakdowns will not be shown in the Remaining list.
A propos des options- « Toujours convertir les Attentions » supposera que vous avez l’intention de créer vos Attentions du Puits au lieu de les gagner via les « Missions de la Semaine ». Ainsi, si une Attention est nécessaire pour créer une aptitude, elle n’apparaîtra pas dans votre liste d’éléments requis comme un composant rare mais à la place, les composants requis nécessaires pour créer cette Attention s’ajouteront à votre liste.
- « Toujours Enregistrer vers le fichier » vous permet d’enregistrer en temps réel les modifications apportées au personnage, dans la base de données en cours, plutôt que de les garder en mémoire en attendant que vous demandiez au programme d’enregistrer la base de données.
- « Pas de Fragmentations » empêchera la conversion des composants inutilisés de votre inventaire en Fragments ou Fils Incarnés. De plus, les Fragmentations n’apparaîtront pas dans votre liste d’éléments restants.
-
Hiya DeProgrammer,
Here are your requested translations
Fragmentation
Not sure with this one. I'd say :
Toujours Enregistrer vers le fichier
Or, if it's an auto-save feature : Enregistrement automatique
Editer
Coller
Quote:Incarnate Shard (the exact in-game name; capitalization matters)
Quote:Incarnate Thread (but I'm aware you don't have the in-game name for this one yet)
Pas de Fragmentations -
Too late, someone got French mad earlier in this thread :
(emphasis added) -
-
Quote:omg!omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg! Omg!
-
-
the title says it all.
I have a Elec/ tanker with 2 builds, both S/L res capped when [Cardiac Total Radial Revamp] is equipped.
Whenever I switch between my PvE and my PvP build, my tanker's resistances drop to their pre-alpha values.
I have to un-equip + equip my alpha slot to make it work.
Anyone else having the same issue ? -
Hi,
I have a sonic/cold pvp corr too, so I can give you some input, based on my own experience (mostly from zone PvP).
Like you I chose to keep both shields on my pvp builds (always appreciated on def-based toons) but I also kept Frostwork since HP is a big deal in pvp. That also means I had to give up phase shift and stick to hibernate as "escape" power when used wisely (provided you'll play on teams, otherwise, it's just a big "kill me stalkers !" flag right above your head).
I did not pick Sleet ant took Shriek instead since, imo, you'll need this power in your attack chain : it's fast and it has -res. I also picked Spirits Sharks (great dmg and -fly).
I think you overslotted Heat Loss, which is autohit. I just focused on recharge, as I mainly use it for its -res ans slow, not so much for end recovery though it can be handy.
Your KB protection is covered but your end is low and your HP can be better : you're gonna need all +HP/+End accolades to make this toon as tough as possible.
Here is my attempt at a build "on a budget" for your toon (that's my current powers, but IO sets are slightly different). With accos on, it's HP Capped and a you will have a better recovery, as well as 41 KB protection. It's low on recharge however.
As an aside, I went for both Spiritual (for Rech) and Cardiac (for Range) T3, still don't know which one is better.
Im pretty sure that it can be improved and a more experienced PvP Player could give you more insightful advices (Im still wondering if I should trade shields for phase shift) :
Villain Plan by Mids' Villain Designer 1,92
http://www.cohplanner.com/
Click this DataLink to open the build!
Sonic/Cold: Level 50 Science Corruptor
Primary Power Set: Sonic Attacks
Secondary Power Set: Cold Domination
Power Pool: Speed
Power Pool: Leadership
Power Pool: Concealment
Power Pool: Leaping
Ancillary Pool: Leviathan Mastery
Villain Profile:
Level 1: Shriek -- Dev'n-Hold%(A), Dev'n-Acc/Dmg(3), Dev'n-Acc/Dmg/Rchg(7), Ruin-Acc/Dmg(13), Ruin-Acc/EndRdx/Rchg(15), Ruin-Acc/Dmg/Rchg(36)
Level 1: Infrigidate -- HO:Lyso(A), HO:Lyso(5), HO:Lyso(11)
Level 2: Scream -- Ruin-Acc/Dmg(A), Ruin-Acc/EndRdx/Rchg(3), Ruin-Acc/Dmg/Rchg(7), Dev'n-Acc/Dmg(15), Dev'n-Acc/Dmg/Rchg(17), Dev'n-Hold%(37)
Level 4: Ice Shield -- LkGmblr-Def/Rchg(A), LkGmblr-Def/EndRdx/Rchg(5), LkGmblr-Rchg+(11), LkGmblr-EndRdx/Rchg(25), Krma-ResKB(42), S'fstPrt-ResKB(46)
Level 6: Snow Storm -- EndRdx-I(A)
Level 8: Hasten -- RechRdx-I(A), RechRdx-I(9), RechRdx-I(9)
Level 10: Maneuvers -- LkGmblr-Rchg+(A), Krma-ResKB(17)
Level 12: Glacial Shield -- LkGmblr-Rchg+(A), LkGmblr-Def/EndRdx/Rchg(13), LkGmblr-Def/Rchg(21), LkGmblr-EndRdx/Rchg(31), S'fstPrt-ResKB(43)
Level 14: Grant Invisibility -- Krma-ResKB(A)
Level 16: Super Speed -- Clrty-EndRdx(A), Clrty-Stlth(19), Clrty-RunSpd(25)
Level 18: Combat Jumping -- LkGmblr-Rchg+(A), Krma-ResKB(19)
Level 20: Frostwork -- Mrcl-Heal/Rchg(A), Mrcl-Heal/EndRdx/Rchg(34), Mrcl-EndRdx/Rchg(34)
Level 22: Arctic Fog -- LkGmblr-Def(A), LkGmblr-Rchg+(23), LkGmblr-Def/EndRdx(27), LkGmblr-Def/EndRdx/Rchg(31), Ksmt-ToHit+(45), Krma-ResKB(46)
Level 24: Super Jump -- SprngFt-EndRdx/Jump(A), SprngFt-Jump(40), SprngFt-EndRdx(46)
Level 26: Shout -- Dev'n-Acc/Dmg(A), Dev'n-Acc/Dmg/EndRdx/Rchg(27), Dev'n-Dmg/Rchg(29), Dev'n-Acc/Dmg/Rchg(29), Thundr-Acc/Dmg(31), Thundr-Acc/Dmg/Rchg(45)
Level 28: Amplify -- RechRdx-I(A)
Level 30: Tactics -- AdjTgt-ToHit(A), AdjTgt-ToHit/Rchg(33), AdjTgt-ToHit/EndRdx/Rchg(39), AdjTgt-EndRdx/Rchg(40), AdjTgt-ToHit/EndRdx(40), Rec'dRet-Pcptn(50)
Level 32: Benumb -- Acc-I(A), Acc-I(33), RechRdx-I(33)
Level 35: Screech -- Dev'n-Acc/Dmg(A), Dev'n-Acc/Dmg/Rchg(36), Dev'n-Hold%(36), Stpfy-Stun/Rng(37), Stpfy-Acc/Stun/Rchg(37), Stpfy-EndRdx/Stun(43)
Level 38: Heat Loss -- P'Shift-Acc/Rchg(A), P'Shift-EndMod/Rchg(39), P'Shift-EndMod/Acc/Rchg(39)
Level 41: Shark Skin -- TtmC'tng-ResDam/EndRdx(A), TtmC'tng-ResDam(42), TtmC'tng-ResDam/EndRdx/Rchg(42), S'fstPrt-ResKB(45)
Level 44: Hibernate -- RechRdx-I(A)
Level 47: Spirit Shark Jaws -- Dev'n-Acc/Dmg(A), Dev'n-Dmg/Rchg(48), Dev'n-Acc/Dmg/Rchg(48), G'Wdw-Acc/Rchg(48), G'Wdw-Dam%(50), G'Wdw-Hold/Rng(50)
Level 49: Acrobatics -- EndRdx-I(A)
Level 0: Born In Battle
Level 0: High Pain Threshold
Level 0: Invader
Level 0: Marshal
------------
Level 1: Brawl -- Empty(A)
Level 1: Sprint -- Empty(A)
Level 2: Rest -- Empty(A)
Level 1: Scourge
Level 4: Ninja Run
Level 2: Swift -- Run-I(A)
Level 2: Health -- Numna-Regen/Rcvry+(A), Mrcl-Rcvry+(43)
Level 2: Hurdle -- Jump-I(A)
Level 2: Stamina -- P'Shift-EndMod(A), P'Shift-EndMod/Acc(21), P'Shift-EndMod/Rchg(23), P'Shift-End%(34)
Code:| Copy & Paste this data into Mids' Hero Designer to view the build | |-------------------------------------------------------------------| |MxDz;1452;720;1440;HEX;| |78DA65945D53125118C7CF59400451DE7C411454C0449445A66EBA6A14356D70C66| |2A69A6E980D56D9117719589DBC73EA1B58DA956535599FA1F7E99BF4017AB9ECA6| |E8D9E739020D3BCBFECE79CEF3F23F6F6C3C58F63076788D716FAEAA341AC59C51A| |FEFD54CA3EE2C9434552FA9EE82A16BA54CCEA8969D8CB148CBA1784BD1B7D5B28C| |E3C545D3544A3BD1F6E8D2DED6966C4515978D5D4D574CCDD0FDEB7A45ADABBA295| |F34DC9B8651950B35552D7BB1995795B25A6F54B49A1FFBEBFABED6D0EE6B55CD3C| |F05C78D4347D7B72A5A695E476BDBCBAAF296645D18B1B4AC354EB0721509B82DFA| |2C4C4D374B0B7802C935E217ACE119E23C00C1B3846C44F10EF782B4A6257017678| |05DD824B90998BCC9C924894A487920C501D1FD54950F1F710621351363FB74CF62| |0C23D840805001136FBDB5A6E960E61EF037C1D14C51C53982806FBE114129D7368| |EAFD0F7E1875910377516E1F25FD089D3E1AB1F7D18887340C92A228694851F1014| |8D42F8AF753863898BC9C8A7B9D921513702142BD886170F08BE27E2A11A0D04FD0| |090ADDC1EBDC5AA8A935C22AE2337C8728B763681043872943D847EA82286BFE0FA| |D10A51D81822342D108430D337FD13DDD44AC806D542CFC28ED4CF80D62FC35E11C| |772D7A8A983F43AC42D49898FB18AD6B102A4584BEC833AC34F91C71E98CEABE20B| |C44644F256BC25F2062424C7B228C89260528ED1AB8C584BE18E98BD3C989D3C949| |3CC479241E21528788AFF09DC663D894A68F49C563C21344150E5B92D4DA92298C9| |9950969C43C6DF237F8239813139D2345BB102A0B453229CAD052654858A68219B2| |BB841D3ABFB03C0B54902DD0511DB7B76E13BCF0B07C9765D3DEBA4D8CA365BDEDD| |374F95AB7A679D36D1D2A6ADFE968DFED68DFEB68E393EA2AB8D065C976592E7759| |AE7459BE43292EE6CBD338DF9F6D13E7B769BB6EE0D9FED1E99C44E75F6D938D1FE| |19E0D9ED01DA28D9C7A8AF80704CDFCC0| |-------------------------------------------------------------------|
-
-
-
Quote:Maj+Clic pour désélectionnershift+click to deselect
Click an Ability
Click to add to obtained list
Right-click to subtract from obtained list
Shift+click to craft
Cliquer sur une aptitude
Cliquer pour ajouter à la liste obtenue
Clic droit pour supprimer de la liste obtenue
Maj+Clic pour créer
Quote:City of Heroes & City of Villains are (C) 2004-2011 NCsoft. City of
Heroes, City of Villains and all associated logos and designs are
trademarks of NCsoft Corporation. All other trademarks are property
of their respective owners.
Copyright (C) 2011 Titan Network
Titan Waterworks is intended for non-commercial use by players of City
of Heroes and City of Villains.
(C) 2004-2011 NCsoft.
City of Heroes, City of Villains ainsi que tous les logos et designs associés sont des marques de commerce de NC Soft Corporation.
Toutes les autres marques de commerce sont la propriété de leurs détenteurs respectifs.
Copyright (C) 2011 Titan Network
Titan Waterworks est destiné à un usage non commercial, par les joueurs de City of Heroes et City of Villains. -
Quote:I think I'd go with :Well, it doesn't do anything if you click it. :P It tells you how many shards you would need if you already had all of the common components and Notice of the Well components.
Shards (with minimum crafting) >>> Fragments requis (Conversions minimales)
(First post edited).
and
Spare Shards (with minimum crafting) >>> Fragments restants (Conversions minimales)
Though I'm not sure "Spare Shards (with minimum crafting)" is supposed to tell
As an aside, I also translated "Always Craft Notices" by "Toujours Convertir en Attentions", since I assume this option means "Always convert into notice provided I have enough salvage and inf". But I might be wrong
(First post edited).
Thanks to Beber for his help in that brainstorming ^^ -
Quote:You might want to check this.I should probably find the list of French names for the abilities and components, seeing as how those also need translated.
-
Quote:OK then, I edited my first post to translate Spare by "Restant".Merci beaucoup!
"Spare" refers to leftovers or extras--shards that you'll still have after you finish crafting.
Quote:"Minimum crafting" refers to the fact that you don't actually have to craft the Common components, because you can get them from completing task forces and things like that.
If I click on "Shards (with minimum crafting)" what will happen next ? An answer could provide me some guidance -
Hi DeProgrammer and thanks for creating a tool which will support multiple languages, it's always much appreciated.
Here's my attempt at translating your file. Some "concepts" left me clueless though :
"Spare" ? (shard/thread)
Minimum crafting ? I didn't really translate that part because I'm not sure I got it.
"Target Ability" : is it an ability finder ?
Notice of the Well : it's singular, as intended ?
Traduction:
Code:(**)Alpha Jugement Destinée Tradition Interface Hybride Genèse Esprit Oméga Vitalité Fait par DeProgrammer pour Titan Network. Le CLUF est manquant. Veuillez télécharger de nouveau le programme à partir de Fermer Le fichier d'aide est manquant. Veuillez télécharger de nouveau le programme à partir de Fichier Nouveau Personnage Sélectionner Personnage Enregistrer Personnage Enregistrer Personnage Sous... Nouvelle Base de Données Ouvrir Base de Données Enregistrer Base de Données Enregistrer Base de Données Sous... Sortie Options Toujours convertir en Attentions Aide Mise en Route À propos de Attention du Puits Aptitudes L'élément que vous avez sélectionné n'est pas une aptitude. Veuillez sélectionner une aptitude. Cliquez pour Sélectionner Cliquez pour Sélectionner Erreur lors du chargement des fichiers. Obtenu(**) Restant(**) Aptitude recherchée : Aptitude intermédiaire souhaitée : Aucun Echec lors du chargement. Choisir Fragments Fils Fragments restants Fragments requis (conversions minimales) Fragment restants (conversions minimales) Aptitude finale déjà obtenue. Le nom que vous avez entré est déjà dans la base de données. Veuillez donner un autre nom. Erreur de Nom Souhaitez-vous enregistrer le personnage actuel dans la base (de données = not needed) de travail ? Fichiers texte Echec lors de l'enregistrement de la base de données. ( Souhaitez-vous enregistrer la base de données actuelle ? Erreur lors du chargement du fichier de base de données: Nom du Personnage: Veuillez ajouter un autre personnage avant de retirer le dernier de cette base de données. Voulez-vous vraiment supprimer ce personnage? Sélectionner personnage Sélectionner Annuler Supprimer
"Obtained" / "Remaining":
if you're speaking of shards/threads or shards/threads/abilities = "Obtenus"/"Restants"
if you're speaking of abilities only = "Obtenues"/"Restantes"
"Choose One" is tricky to translate, because you have to know what will be the next word and its gender. It's safer to stick with "Choose".
Thread isn't translated yet, odds are it will be "Fil" but final translation is still unknown. -
Quote:OK pour Apex (la mission des AoE bleues), c'est d'ailleurs une mission que j'aime bien. Pour le Mage par contre....Dans les nouvelles TF, Apex et Mage, on nous présente tout d'abord un nouveau gameplay : éviter une zone donnée ou alors mal à la tête. J'adore la mission avec Vierge de Guerre, où il faut sauter partout pour éviter les grosses zones bleues.
Quote:Dans les trials I20, les mobs restent 54, et costauds, certes. Mais elles ne requièrent pas un slot alpha : celui-ci est débloqué si le trial est fini.
Les 2 autres TFs sont sympas, mais elle ne sont pas 50 il me semble, donc bon...
Quote:De même : l'approche gros dégâts vs grosse survivabilité n'est pas vraiment d'actualité. Même en faisant de gros dégâts, sans un minimum de coordination, aucune des TF/Trial incarnés ne peut être fini (que ce soit Apex/Mage ou le CAC/Secteur Lambda).
A contrario, essaie de faire un Raid Hamidon sans contrôleur...
Des missions/challenges ou chaque AT joue un rôle spécifique et essentiel à la réussite de l'épreuve, voilà exactement ce que j'attends. Pas un truc exigeant en temps, mais en préparation, avec une stratégie autre que délivrer le maximum de dégâts en un minimum de temps.
On pourrait en profiter pour donner une utilité aux pouvoirs de phase ennemi des /Résonances soniques ou /Champs de forces par exemple (tel ennemi doit être phasé pour débloquer tel objectif, un autre devra être provoc, un autre vaincu...).
J'aimerais que juste une fois, les Devs mettent une restriction du type "Tous les ATs sont requis", sans se focaliser sur ce que les Soloteurs et autistes exigent (cf. topics US ou les soloteurs se nomment eux-mêmes des "inadaptés sociaux" pour justifier le fait d'équilibrer le jeu sur du solo o_O).
La dernière mission de Barracuda était un peu comme ça dans l'idée, Hamidon l'est totalement, c'est juste qu'il a l'IA d'une moule.
Quote:Et le rava ? Blague à part, oui tes suggestions ne sont pas mal, mais obligeraient les Devs à prendre une toute autre direction.
Pour les ravas je ne sais pas, mais je fais confiance à la communauté US des joueurs de ravas, qui est bien trop active (à mon goût) auprès des devs, et le gameplay s'en ressent. Plus les épisode passent, plus il est question de dégâts et de survie plutôt que de contrôle et stratégie (véritable).
Quote:Praetoria a l'avantage d'être un monde déjà existant, que tout le monde connait bien.
Le même principe peut être appliqué sur d'autres monde "parallèles" (et hop Paragon Studios, ne me remerciez pas pour toutes ces idées d'add-on et de $$$$ supplémentaires).