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Quote:As far as I'm concerned, I... hate making alts. I just don't get it. I did it before... it was fun at first, now it's just plain boring. I mean if you like it, good for you, I really hope you'll enjoy the GSA, but for me, without any transfer "offer"... not so much.11 free servers, 132 free character slots, the option to buy 264 more character slots, and access to tens of thousands of new players isn't incentive?
I just love playing my 50s. I spent a lot of time to get them where they are (50 levels, Inventions, Incarnate, etc.) and now that I have all that stuff, I just want to use it. Especially now that the devs are (finally) adding content just for that. I haven't rolled a single new toon in almost 2 years I think (yes, I fought altoholism and I won).
So I'd gladly give you my 11 servers, 132 free characters slots, the option to buy 264 more character slots just to have some of my 50s transfered from Vigilance to Freedom. Because if the price stays the same, I really can't afford to pay that much, even to transfer just a couple of toons. -
Black Scorpion a balancé quelques infos dans le UStream qui vient de se terminer.
Tout d'abord, avant l'épisode 21, il semble se confirmer qu'il y aura un épisode 20.5 contenant le trial de Keyes Island (on sait pas pour celui d'Underground par contre) ainsi que des nouveaux arbres pour l'aptitude Tradition (comme réclamé par les joueurs) : Nemesis, Carnaval, Arachnos. Il y en aura sans doute un quatrième.
Après, il faut prendre ça avec des grosses pincettes, mais il a aussi donné une orientation du développement pour les issues à venir, à savoir :- I21 : Nouvelle zone
- I22 et 23 : Revamp/amélioration/extension de zones existantes
Pour la prolifération, il y en aura, mais c'est pas sûr que ça sera pour l'I21.
Et au passage, Protean était là aussi, et aux deux questions "Quid du Carnaval de la Lumière?" et "Quid de la magie dans Praetoria?", il a répondu "Plus d'infos dans l'épisode 21". Si jamais vous voulez spéculer avec la nouvelle zone... -
Quote:Yes. And guess what, I think that the reason why we don't have 11 servers! But I might be wrong...You know the EU servers have always had fewer customers than the NA servers right?
Anyway, that's not the point, OP wanted to know about EU population, and as a Vigilance player, I can tell you that I tend to agree with what you call "doomies" when I speak for my home server.
So maybe life is great on Union and Defiant, but that doesn't mean it's the case for all the EU. -
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Quote:Coïncidence, Positron a dit que c'était pas possible de faire ça avec la technologie actuelle (à quelques détails près).je me prend soudain à réver de nouveau à des fourreaux d'épées façon ninja
N'oublions pas qu'ils ont dit la même chose pour la personnalisation des pouvoirs et la fusion des listes, mais je doute que les fourreaux d'épées recueillent le même enthousiasme de la part des joueurs que ces deux autres points. -
Annonce du Steampunk Pack :
- Sortie le 1 Juin
- Ajout d'élément de costume "pour le dos" (backpack)
- Eléments de costume animé
- Plus de détails pour les visages
- Ailes mécaniques
- Nouveau pouvoir : "Steam powered Jump"
- Nouvelles emote de changement de costume
Dans le reste :- Le trial de Keyes Island Reactor entrera en beta-test en mai, et sortira à part de l'I21 (les trials sont "hors-issues" maintenant) (ce qui fera un I20.5 alors qu'ils avaient dit le contraire avant)
- Omega sera "génial" mais "pas le dernier slot". "You'll always be chasing after 'the next big thing'" (i.e. y'aura toujours une carotte).
- Keyes sera "plus dur que les deux trials existants"
- De la prolifération de pouvoir est prévue
- S'ils ont du temps, les Kheldiens se feront revamp
- On aura des nouveaux arbres dans les slots Incarnés existants avant d'avoir de nouveaux slots
Et des images du pack, merci Von Krieger.
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Message supprimé, l'annonce de la fusion des listes le 26 était une erreur.
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Quote:Friends of mine tested it, and on like 3 runs, they were AFK for most of the trial, and they all got the 10 threads table. I think that the "Low activity = Threads table" is a fact. What I'm not convinced of, is that the other tables are dependant on "activity" (or call it whatever you want). After more than 50 succesful trials, my actions are basically the same for each trial. I always have the same league, everyone knows its part, and it's just "Do it all over again". Yet, I don't always get the same reward, even though I do pretty much the same thing everytime.Short of the devs making a statement the only thing we could do is run a few trials with someone doing nothing at all. If they got the 10 threads option every time that would strongly suggest that the table is at least partly performance based.
So if I had to guess, I'd say the "10 thread" table is clearly based on activity, using the new Pra events' formula, but the other four tables are "random". That answers one question, now, why are Uncommon more common than Common? I guess it's a dev's choice, but I'd like to know the reason. I also have strange results when I compare droprates with some friends, but data is based on less than 50 trials, so I'll wait to have more data (still, 2 commons on 56 trials is LOW... i got twice more Very Rare!). -
Quote:That's what I thought. I have a Fire/Cold corruptor.If it's contribution based, which if I recall they said at least some of the trials would be, it should follow the same formula as the Praetorian zone events, which took buffing and healing into account.
I tried one Lambda keeping everybody buffed, using Frostwork everytime it's up, debuffing everything, and attacking on the spare time, i.e., doing the best I can, I got an Uncommon.
I tried one run basically just using my rains (no shields, no frostwork...), I got an Uncommon.
I tried on run just de/buffing, not attacking, I got an Uncommon.
I tried one run just attacking, not de/buffing, I got an Uncommon.
So far, on 50+ succesful trials, I got 1 Very Rare, 8 Rare, 1 Common and all the others are Uncommon (40+). So even though I accept "RNG is random" as an answer, I expected a very different repartition after 50+ trials.
PS : I also recall reading somewhere that it would be using the new formula for reward repartition. At first, I thought it was for XP, but it's not. If it's for trials rewards, I'd really, really, REALLY like to see that formula. -
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From the Lore's Tier 4 abilities description :
Quote:But the "numbers" show the exact same amount of damage between Tier 3 and Tier 4 abilities. So, anyone knows the actual damage bonus value? Is it worth it? Thanks.These essences do increased damage compared to their previous versions. -
La maintenance vise à enquêter sur un bug potentiel suite à la maintenance d'aujourd'hui. Pas d'estimation de durée pour le moment.
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Quote:I sympathize, we were in BAF too, Siege had 6%, Nighstar had 4%...24 of us in one BAF. Nightstar AND Siege at ONE health point left and we get disconnected.
I'm pretty sure what I'd like to say to the devs right now isn't allowed on these forums.
But seriously, did they find a 0-day-major-ultra-critical-bug-that-could-kill-us-all that made they didn't even let us a 15 min warning? -
Even though all components are translated in the game, there are still some missing translations in names and descriptions of Incarnate slots / categories / powers (they are not really "missing", they just put the english names instead). I don't know if you use them in Waterworks, but it's just a heads up.
And if the ETA is 1 week, it's perfect for me, we managed to wait months for the Incarnate version of the Mids, so one week for Waterworks should not be a problem. -
- Partager les éléments obtenus entre les emplacements
- Forcer les composants Alpha
- Forcer les autres composants
- Copier les éléments obtenus
- Copier les éléments restants
Quote:Enabling this option will erase the obtained items from all slots except the currently selected one. Are you sure you want to do this? This option needs to be set for each character individually.- Activer cette option supprimera les éléments obtenus pour tous les emplacements à l'exception de celui sélectionné. Êtes vous sûr de vouloir le faire? Cette option doit être fixée individuellement pour chaque personnage.
Quote:"Slots share obtained items" will use the currently selected slot's obtained items list as the inventory for all that character's slots.- "Partager les éléments obtenus entre les emplacements" utilisera la liste des éléments obtenus pour l'emplacement sélectionné comme inventaire pour tous les autres emplacements du personnage.
Quote:"Force Alpha Components" will force the Alpha abilities to use only Alpha components.- "Forcer les composants Alpha" forcera les Aptitudes Alpha à utiliser uniquement les composants Alpha.
Quote:"Force Other Components" will prevent the Alpha abilities from using any Alpha components.- "Forcer les autres composants" empêchera les Aptitudes Alpha d'utiliser quelconque composant Alpha.
That should do it. I can't help but think "Other Components" is not a well chose term, even though I can't find one any better.Maybe "Non-alpha". IIRC, in the game UI, they are sorted as "Incarnate Shards" and "Incarnate Threads"... but I don't think that's much better either.
By the way, do you need the translation for all the new components? And is there an ETA for Waterworks? I'm looking forward to it!
PS : Damn you DD! -
Si t'expliques bien ton problème au service technique, ils devraient te rembourser sans problème.
Le problème qui t'es arrivé est parfaitement "normal" vis-à-vis des problèmes qui ont eu lieu durant la maintenance de jeudi.
Pour faire simple, après la maintenance de 6h, les serveurs sont revenus dans l'état dans lequel ils étaient mercredi soir, c'est à dire que tout ce qui avait été fait entre mercredi soir et le début de la maintenance avait été perdu (c'est ce qui a causé la maintenance d'urgence suivante).
A ce moment là, tu as récupéré tes mails, tu t'es sloté, etc. (avant la seconde maintenance).
Lors de la seconde maintenance, ils ont repassé les données du serveur vers la version de jeudi 14h, i.e. juste avant la maintenance, comme c'est normalement le cas. Du coup, lorsque la seconde maintenance s'est terminée, tout ce que tu as fait entre la première maintenance et la seconde a disparu. Ceci explique pourquoi tes personnages ne sont pas slotés, car tout ce que tu as fait entre 18h et 20h (environ) a définitivement disparu.
Tu me diras "Oui, mais pourquoi mes mails ne sont pas revenus dans leur état de jeudi 14h?". Et bien parce qu'ils sont gérés par un autre serveur que celui qui traite les autres données de personnages (les inventaires, les personnages et leurs builds, etc.). Ce serveur n'a pas été remis à sa version de jeudi 14h, il n'a d'ailleurs subit aucun changement durant toutes les maintenances. C'est à dire que lorsque tu as réclamé tes pièces jointes jeudi entre 18h et 20h, ce serveur a supprimé tes emails dans sa base de données, puisque les objets sont passé de ce serveur, vers celui qui gère toutes les autres données (le serveur qui a justement eu le problème).
Seulement, comme le serveur de personnage a été rollback à sa version de jeudi 14h, heure à laquelle tes objets étaient encore dans tes mails, tu n'a plus les objets sur tes personnages. Et comme le serveur de mail se rappelle très bien que jeudi, à 19h, t'as réclamé les pièces jointes, il n'a plus ces objets dans sa base de données.
Donc voilà, comme j'ai dit, c'est "normal", et si le GM parvient à le comprendre, il te remboursera sans problème. Par contre, pour le délai... Bon courage.
PS : J'espère que c'est clair et que j'ai embrouillé personne. -
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L'épisode 20 sort la semaine prochaine (cf la lettre du producteur qu'on aura quand Avatea sera là), et concernant la maintenance en cours, ils sont toujours en train de chercher ce qui va pas (pas d'estimation de durée).
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What an irony for you to say that while there has been no message on the french and german boards announcing either the 6 hours maintenance or the "Ooops we pressed the wrong button - extended maintenance for everyone!" (when Avatea's not here, the game could close and we still wouldn't hear of it... at least post it in english, it shows you care).
Oh, and since tomorrow is april, can we expect another Producer's Letter tomorrow? -
Maintenance supplémentaire à cause de problème lors de la reprise des serveurs (rollback à une version trop ancienne (hier) des données des joueurs).
Pas plus d'informations sur la durée de la maintenance.
Source -
Au passage, il est possible que ça soit pas l'I20, mais dans tous les cas, y'a 6h de maintenance.
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L'Episode 20 ne sort pas cet aprem, et y'aura 6h de maintenance prévue (14h - 20h) pour fêter ça. L'annonce est pas arrivée jusque chez nous parce que voilà quoi.
Les paris sont ouverts sur le nombre de messages qu'il y aura d'éparpiller dans tout le forum FR pour dire "Zut, c'est 15h et la maintenance est pas terminée!!! Dédommagement!!!"
Edit pour préciser que... c'était pas l'I20 (je suis tombé dans le piège!) -
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Never heard of it, but you got me interested.
The description he gives of his bug reminds me a lot of a similar bug I have on one computer, with very high CPU usage (more than any other game I have, including the over-demanding Assassin's Creed Botherhood), and I also got big freezes when using AoE on more than 5 enemies. I had this bug for someting like 6 months (a few months after Ultra Mode).
I gathered a lot of data from many tests I ran (this bug only occurs on CoH), and never managed to find a solution. So your "log file bug" got me really interested.
I'll wait to see if Coin have the exact same problem as I do, and if so, I'll start throwing data. I don't want to hijack his thread.